danskjaevlar

The return of the blogg..

Sagan om ringen: The return of the king går för fullt på 6an här i Sverige där vi svenskar är på tillfälligt hembesök för att fira in julen lite gran.
Och nu när bloggen varit död ett tag känns det som det är läge att ta upp det igen eftersom det kommit in ett antal klagomål från olika håll. Croffe känn dig träffad! Men det är bara kul att vi ändå har lite intresse.
Vi avslutade säsongen med vinst mot Hörsholm i fredags för snart en vecka sen. 10-8 slutade matchen efter att vi ledat med typ 8-3 eller något med 6-7 minuter kvar och sedan slarvat till det rejält. Hade undertecknad satt sina chanser hade vi ledat med 15-3 vid detta lag. Men Mickes fina levererade passningar var tydligen för bra för att kunna göra mål på. Ett miss var ändå riktigt kul. Missar ett 2 mot 1 och keepern tar den lågt vid stolpen varpå han skriker ut sin glädje och halvt hånar mig. Men bollen går bakom mål och Micke lirar upp den till mig en bit till sidan om målet och jag smäller på ett hanledsskott rakt upp i krysset stenhårt och keepern var tyst...
Poängen fördelades på (som jag tror):
Micke   4+2
Otto      3+3
Bobban 0+2 (?)


Vi har även avverkat vårat första danska julbord, som var lite annorlunda. Ingen potatis eller köttbullar. Lite skeptiska var vi allt. Men det slutade helt okej och vi var mätta och belåtna. Sedan bjöds det upp till dans med bestämda dans-partners bestående av damer från dam-laget. Vilket måste erkännas var riktigt trevligt även för en taktlös svensk som inte lyssnade särskilt noga i skolan på idrottslektionerna med dans. En trevlig kväll och vi tackar så mycket för det danska arrangemanget!

Så till det tråkiga. Micke och Robin har nu bestämt sig för att flytta hem till Sverige efter nyår.

Livet som arbetslösa innebandyspelare var tillslut inte lika roligt längre. Micke som har fotbollen med UIF här hemma längtade mycket efter den och beslutade sig för att satsa helt på den och lägga av med innebandyn. Dessutom har han nu fått ett jobb här i trakterna som vi vill gratulera till!
Robin har sedan tidigare jobb här hemma som han hade tänkt gå tillbaka i tjänst i. Samtidigt ville även han satsa och vara med fullt ut i sitt fotbollslag. Så han valde i sista stund att lämna Herlev för att flytta hem igen.
Dock hoppas vi kunna få ned Robin till de tre första matcherna i ligan då vi spelar mot Hvidovre, Rödovre och Hafnia. Tre viktiga matcher om slutspelssträcket och det vore en bra förstärkning. Vore även mycket bra om Micke kunde delta här, men han har utbildning inom jobbet och börjar väl jobba i veckan där så det kommer nog inte vara aktuellt tyvärr.
Men! Scout Ottosson är i full fart att jobba på nya namn till Herlev FC. Namn det pratas om är Simon Johansson och Marcus Enefalk bl a. Vi får se hur det blir med det. Vore förstärkningar helt klart. Men efter julhelgen nu ska de kunna komma med besked hurvida de är tillgängliga för spel.
sksksk
No more Herlev :'(



Bloggen önskar en god jul och ett gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Croffe

Härligt Med En uppdatering men tråkiga nyheter att robban o micke drar sig hem. Vem vill hem till uppsala. Fan jag har knappt varit hemma på 2år. Men man saknar kompisarna såklart. Själv har jag varit på En resa till kina i 4a dagar Och inte haft någe internet men nu när jag kom hem så hade jag hoppats på En update. Självklart fick jag det. Enefalk är ett starkt kort. Han gillar o supa också. Eller har jag fel? Ta hand om er. Bye

2010-12-27 » 19:12:08
Postat av: Enefalk

hahha klart jag gillar att supa croffe:) allt bra med dej?

2010-12-29 » 18:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0