danskjaevlar

Bloggens återkomst 2?

Är en del som undrat vad som hänt med bloggen.. Både svenskar och danskar. Så jag tänkte att vi skulle i allafall försöka göra en come-back.

I helgen som var spelades en rätt viktig match för oss mot Benlöse. Det gällde att inte förlora, vilket vi iof inte direkt gjorde, vi fick oavgjort och Benlöse fick med sig en bonuspoäng. Inte allt för farligt eftersom vi har plussiffror på dom i inbördes vilket kan bli mycket viktigt inför slutstriden. Vi har 1 pinne ned till de och 3 pinnar ned till Hvidovre som ligger på en 5e plats och utanför slutspelet. Snacka om att matchen mot Hvidovre blir viktig! Seger där och slutspelsplatsen är klar.
Går vi tillbaka till matchen så var det för min egen del den sämsta match jag spelat sedan jag blev seniorinnebandyspelare i Loke IBK för snart 4 säsonger sedan. Till mitt försvar hade jag legat sjuk HELA veckan och inte kunnat röra mig ur sängen förens under förmiddagen på lördagen, och matchen var på lunchtid söndag...
Defensivt och positionsmässigt gick det fint, men i det offensiva spelet var jag inte ens med på planen. Sög rejält. Någonstans kan det ju ändå tyckas att man ska visa att man leder poängligan..
Men men, känns väl hyggligt att ens femma producerade 3 mål framåt trots att man själv är lika bra som Dennis Rommedahl är på fotboll, dvs helt värdelös.
Sedan kan jag också meddela att jag slutat på mitt arbete. Anledningen till detta var att man inte längre hade användning av en trött svensk. Det fanns helt enkelt inga arbetsuppgifter till mig längre, och då bad jag om att få sluta eftersom det kändes sådär att vara bunden till ett jobb där man kunde bli inkallad för några trötta uppgifter bara då och då. Så nu degar jag bara om dagarna, vilket ju är rätt skönt på kort sikt. Det är detta som talar för att bloggen kommer att kunna hållas vid liv igen.
De andra två boende här degar på. Johan är hemma i Sverige nu igen, för 27 gången? Vilket innebär att vi är en målvakt kort på träningarna, vilket ju självklart sänker nivån på träningarna och påverkar oss negativt inför viktiga kommande matcher. Är trots allt tvunget till 3 poäng mot Hörsholm nästa helg. Och fram tills dess har vi inte våran förstamålvakt på någon träningarna, känns sådär... Marcus krigar på med livet och går och lyfter lite skrot då och då, och nöter CoD samt FIFA. Och närvarar på träningarna! Jävlar!
h1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0